telefontelefon

W Kolorowym Pudełku dzieci każdego dnia są współtwórcami wielkiego projektu, którego rezultaty przynoszą im mnóstwo radości.

Świat jest dynamiczny, jesteśmy bombardowani reklamami, ciągle coś się dzieje. Reagując na zmieniające się otoczenie oraz warunki środowiska, dbamy oto, aby nasze dzieci odnalazły się w tym świecie, poradziły sobie emocjonalnie, a wszelkie nowe sytuacje stanowiły naturalną, integralną część ich codzienności.

W dzisiejszych czasach, gdy świat gwałtownie przyspieszył coraz bardziej liczą się cechy osobowości, charakteru, - często nazywane inteligencją emocjonalną. Techniczne umiejętności nabyte w trakcie edukacji to stanowczo za mało, aby zdobyć przewagę nad innymi współuczestnikami życia publicznego. Coraz wyraźniej mówi się o konstruktywnej destrukcji, jako głównym motorze rozwoju społeczno-ekonmicznego.

Poprzez konstruktywną krytykę dysponujemy dziś telefonią komórkową, nie pozostaliśmy natomiast na etapie telefonów analogowych. Wystarczyło też kilkadziesiąt lat, aby ludzie przesiedli się z wozów drabiniastych do samochodów napędzanych silnikami spalinowymi, a idąc dalej elektrycznymi.

 

Pozwólmy na to, aby wszelkie nowe sytuacje stały się naturalną, integralną częścią codzienności naszych dzieci.

Wychodzimy z założenia, że każde dziecko rodząc się posiada wszelkie umiejętności, które z wiekiem poprzez narzucane im normy, czy schematy, są zatracane, tłumione, a mówiąc wprost zabijane u dzieci. Pewne bardzo ważne cechy, niezbędne do funkcjonowania w tym niezwykle dynamicznie rozwijającym się świecie.

My wiemy, że cechy te, czy umiejętności drzemią w każdym dziecku, dlatego rolą nauczycieli, wychowawców, instruktorów, jest ich podtrzymywanie. W naturalny sposób możemy pokazywać dziecku, że nowe sytuacje są wpisane w ich codzienność i stanowią składnik ich codziennego funkcjonowania.

       

      KOLOROWE PUDEŁKO - EDUKACJA PRZYSZŁOŚCI

      Jak wygląda nasza EDUKACJA PRZYSZŁOŚCI?

      Zajęcia prowadzone są w modelu partnerskim. Przyjmujemy punkt widzenia, że ( nauczyciel – uczeń) mogą wspólnie od siebie się uczyć i rozszerzać swoje horyzonty.

       

      Benjamin Franklin powiedział: “Tell me and I forget, teach me and I may remember, involve me and I learn” . Stwórzmy dzieciom warunki, by mogły w naturalny sposób przyswajać, a zadbamy tym samym o ich rozwój osobowy i społeczny.

       

       

         

         

        Codziennie stwarzamy dzieciom różnorodne sytuacje, aby mogły doświadczać, poznawać, badać, eksplorować......

        W trakcie prowadzonych zajęć dzieci mają możliwość oceny i przeanalizowania sytuacji, w której aktualnie się znajdują .

        Już na wstępie zakładamy, że odpowiednio przygotowane zajęcia dydaktyczne, są formą takich właśnie sytuacji. Zajęcia, w trakcie, których dzieci uczą się poprzez aktywny udział. Wykorzystując zmysły, ruch ciała, poznają świat empirycznie, doświadczają go. Wiemy, że w umysłach naszych dzieci zostaje dużo informacji, bo przyswoiły je naturalnie. One po prostu uczestniczą każdego dnia w wielkim wydarzeniu projekcie, który przynosi im wiele radości.

         

        Polityka Prywaności